Edudat deed onderzoek bij 1.500 leerkrachten.
Het blijkt dat 10,2 % van de leerkrachten niet kan voldoen aan de eisen van het werk. Deze groep blijkt onvoldoende regelmogelijkheden (controle) te hebben. Ze willen meer zeggenschap over de aanpak. Organisatiepsycholoog Van der Burgt: “We weten dat naarmate de taakeisen groter worden de werkstress toeneemt. En als de regelmogelijkheden afnemen de werkstress ook groter wordt. Uit het onderzoek blijken deze 150 leerkrachten vaker blootgesteld te worden aan aangrijpende emotionele situaties. Juist deze aangrijpende situaties verzwaren het werk en leiden tot werkstress. Om meer grip te krijgen op deze situaties is het van belang dat deze groep vaardiger wordt in het omgaan en verwerken van lastige emoties op het werk.” Reageren: stuur een mail naar karelvanderburgt@gmail.com Bron: Drs. C.W.M. van der Burgt / Edudat
0 Reacties
Laat een antwoord achter. |
Archief
September 2018
CategorieënCopyright 2018. Edudat.
|